Reteta de copt pentru zile friguroase (si cu caloriferele inca reci)

A fost prin Diverta si am gasit o carticica din 1998 cu retete rapide pentru prajituri. Si cea mai rapida reteta este desigur cea in care nici macar nu faci aluatul. Asa ca ma luat din congelator un pachet de foietaj gata facut, l-am dezghetat, l-am taia bucatele, l-am pus in tava (eunsa, fara hartie de copt) si l-am pus in cuptor.

Dupa aceea am taait un mar in felii subtiri si am asteptat sa creasca putin foeitajul din cuptor. Conform retelei din carte trebuia lasat 10 minute la foc mediu. Dupa ce am ascultat de carte, la tura a doua am lasat mai mult, vreo 20 de minute.

Am scos tava din cuptor, am pus feliile de mar si am pus totul inapoi in cuptor.

Dupa 10 minute am vazut ca incepe sa se rumeneasca aluatul, dar l-am lasat mai mult, spre 20 de minute. Am scos tava din cuptor, am presarat zahar peste mere si am pus deasupra gelatina.

La prima tava gelatina era proaspat facuta, a cazut pe langa si a inmuiat putin foeitajul. Pana cad a fost gata tava a doua, gelatina s-a racit si s-a intarit. Am apris din nou focul, am amestecat-o de vreo trei ori si am obtinut bucatele de gelatina care au stat mult mai bine pe prajituri.

Rezultatul a fost foarte bun, putin acrisor de la mere (nu am pus mult zahar) si in general apreciat de degustatori.

Reteta originala era cu mango (apropos, ati mancat vreodata mango?) si la inceput se punea pe aluat un amestec din suc de mango si nuca de cocos. La mine n-a fost cazul, dar nu i-am dus lipsa. Dupa ce am terminat m-am gandit ca puteam presara si putina scortisoara pe mere. Poate incerc data viitoare🙂

Lasă un răspuns

