Carnetel de retete – tutorial

Astazi m-am hotarat sa pun in practica o idee pe care o am de ceva vreme, inspirata de the small object si de foile pe care tot scriu eu retete cand le incerc prima data.

carnetel-11

Ca sa fie cat mai economic si eco friendly, am folosit foi scrise pe-o parte (cursuri din anii trecuti :)) si pentru prindere un clips pentru hartii, cu urechile scoase si o bucatica de hartie lipita sa fie mai frumos. Daca vreti sa vedeti cum se face asa un carnetel de retete, cititi mai departe.

In primul rand, aveti nevoie de foi si de documentul cu text. Puteti sa-l salvati in format Word 2003 de aici (cu linii gri pentru decupare) sau de aici (fara linii pentru decupare). Ca sa folosesc la maxim hartia am pus marginile in afara foii, si la printare da mesajul:

2008-12-07-20

Ignorati-l si mergeti mai departe🙂

Inainte de printare, asigurati-va ca dimensiunea paginii e setata la ‘A4’ (in fereastra de Print click pe butonul Properties si acolo trebuie sa aveti la Size selectat A4).

2008-12-07-19

Dup ace l-ati printat, eu va sugerez sa-l indoiti in 3 pe lungime, sa taiati marginile de sus si de jos, sa mai taiati o data la mijloc si apoi sa rupeti in mini-paginile carnetelului.

carnetel-2

Pentru prinderea lor puteti face o gaura in colt, cu perforatorul, si le puteti prinde cu o bucata de panglica, sau folosind un clips metalic. Prindeti toate foile cu clipsul, si apoi stangeti de fiecare urechiusa pana se poate scoate si scoateti-o.

carnetel-3

Daca vreti sa lipiti hartie colorata, taiati o bucata de lungimea si latimea potrivita si lipiti-o. (eu am folosit Picatura).

carnetel-4

Si astfel e gata carnetelul! Daca o sa vreti sa mai adaugati file, puneti la loc urechiusele, desfaceti clipsul si adaugati foile.

Eu am facut cerculetele acelea ca atunci cand imi scriu o reteta sa pot colora cu verde si rosu in dreptul ingredientelor pe care le am/nu le am:

carnetel-5

Sper sa va fie de folos si daca va faceti asa un carnetel, m-as bucura tare daca mi-ati trimite si mie o poza🙂 Daca aveti idei pentru adaugir/modificari, spuneti-mi si facem versiunea 2 a carnetelului😉

(Reteta scrisa de mine pe foaie e de aici si am de gand sa o incerc foarte curand :))

5 comentarii »

  1. Andreea said

    Foarte faina ideea.Eu am retete scrise pe hartii si le tin toate intr-un loc, in general le listez dar nu le am indosariate si atunci cand caut o retete e vai si amar:)

    Tot a zis iubi meu ca imi face blog dar inca nu…cand voi avea si eu blog -va fi 100 % culinar, atunci le voi putea posta si acolo

  2. orangedotgreen said

    @Andreea: Eu am si un dosar cu retetele listate si le pun in folii transparente, si daca vreau sa le fac scot cu tot cu folie si nu se pateaza foaia daca din greseala se uda sau cade ceva pe foaie. Asta e pentru retetele care sunt mai nesigure si trebuie testate repede, inaite sa le printez pentru dosarul mare🙂 Plus ca aici pot sa-mi fac semne pentru ingrediente, si in curand cred ca incep sa raman fara ele🙂

    Nu e asa de greu sa-ti faci blog, si daca vrei putem sa povestim, sa-l faci singura😉

  3. Andreea said

    Din seara asta am si eu blog, asa ca….in curand cand va fi gata te astept si pe tine acolo:)

  4. orangedotgreen said

    @Andreea: Abia astept sa fie gata si sa vad pozele🙂

  5. Andreea said

    Sper ca maine sa pot sa fac publica prima reteta cu poze cu tot (nu prima din viata mea)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

