Martipan

Martipanul este unul dintre ingredinetele mele preferate, si m-am gandit sa va povestesc putin despre el.

Martipanul este obtinut drin-un amestec de zahar si migdale, si este folosit in principal pentru decorat torturi si pentru ‘umpluturile’ prajiturilor. Eu l-am intalnit prima data sub forma de batoane de martipan invelite in ciocolata, care aveau in mijloc crema nugat.Mai sunt si batoane simple, sau cu menta, cu ciocolata dulce sau amara.

Eu nu am vazut asa batoane in supermarketurile noastre, dar nu m-am uitat cu mare atentie, pentru ca am gasit la Szeged si am cumparat de acolo (vreo 20😉 )

Am mai gasit si saloane cu martipan, si desigur ciocolata Mozart contine martipan (sunt mai multe tipuri de ciocolata Mozart, unele mai ‘simple’ si deci diferite de reteta originala).

Martipanul se mai foloseste si la Stollen, un fel de cozonac mai dens, cu fructe confiate, stafide si martipan in centru.  Se gaseste de cumparat (eu tot de Szeged l-am luat) sau se poate face in casa. Eu am gasit aici o reteta cu poze in engleza si aici in romana.

La decorare, martipanul este folosit pentru ‘imbracarea’ torturiol, sau pentru modelarea figurinelor. Se pot folosi coloranti alimentari si modelatea este destul de usoara, pentru ca nu se intareste ca unele glazuri si paote fi taiata, intinsa si modelata ca plastilina.

Pentru glazura am gasit multe retete, marea majoritate pronind direct de la migdale sfaramate, si daca vreti sa incercati, cititi aici sau cautati pe Google dupa ‘martipan icing’, sau ‘almond icing’.

Martipanul se poate cumpara pentru folosit la copt, in pachete ca cele de unt (la noi inca nu am vazut) sau se poate face in casa, urmand o reteta. Eu pana acum nu am incercat sa-l fac, dar data viitoare cand ajung la supermarket o sa iau o un pachet de migdale sa experimtentez si daca reusesc ceva, va povestesc😉

1 comentariu »

  1. w said

    iarna trecuta era in magazinul PLUS o ciocolata maree,de fapt arata ca bonboana din pom numai ca era maree,si inauntru plina cu martipan.mmmm=p~
    m-am dus vara asta sa vad daca mai e,dar n-am mai gasit:((
    si era mare,costa 3 lei si ala si mai mare 6..;)

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

